Vastaanottoalueen peruskorjaus edistyy Mikkelin keskussairaalassa. Pääsisäänkäynnin yhteydessä sijaitseva asiakaspalvelupiste on saanut uudet remontoidut tilat käyttöönsä 6. helmikuuta alkaen.

Samalla avautui myös remontoitu kulkuyhteys asiakaspalvelupisteeltä ensimmäisen kerroksen vastaanottotiloihin, joihin on remontin aikana täytynyt kulkea pääaulasta joko ulkoreittiä tai toisen kerroksen kautta.  Remontin etenemisen myötä ensimmäisen kerroksen kulkuyhteyksiä on saatu normalisoitua, kun  kulku esimerkiksi kahvioon, kuvantamiseen ja laboratorioon onnistuvat suoraa reittiä asiakaspalvelupisteen ohitse.

– Muutos on merkittävä helpotus joka päivä sadoille asiakkaillemme, koska kiertoreittejä ei tarvitse enää käyttää, kertoo vastaanottoalueen ylilääkäri Hans Gärdström.

Asiakaspalvelutiski 051 kevyt

Uusi asiakaspalvelutiski sijaitsee sisäänkäynnistä oikealla.

Vastaanottokäynnille voi kätevimmin ilmoittautua Itseilmo-automaateilla, joita löytyy mm. pääaulasta kaksi kappaletta ja B-sisäänkäynnillä yksi. Ilmoittautumiseen voi käyttää entiseen tapaan KELA-kortin tai muun henkilökortin viivakoodia tai henkilötunnusta.

Jos kuitenkin tulee tarvetta henkilökohtaiseen asiointiin, uusi asiakaspalvelupiste löytyy pääaulan oikealta puolelta sisään tultaessa.

Hans Gärdström

Ylilääkäri Vastaanottoalue, Essote