Essoten nimikkeistöä uudistetaan ja yhtenäistetään vuodenvaihteessa. Nimitys "poliklinikka" poistuu käytöstä ja jatkossa poliklinikoista käytetään kansanomaisempaa termiä "vastaanotto".

Nimiuudistuksen yhteydessä myös yksittäisten toimintojen nimikkeistöä päivitetään, esim. äitiyspoliklinikka on jatkossa äitiys- ja sikiöseulontavastaanotto ja sosiaalityön yksiköstä tulee terveyssosiaalityön yksikkö. Muita nimimuutoksia on muun muassa radiologian muuttuminen kuvantamiseksi.

Muutos on osa Mikkelin keskussairaalan vastaanottoalueen uudistusta ja laajemminkin sote-palveluiden integraatiota eli yhteensovittamista, jossa raja erikoissairaanhoidon, perusterveydenhuollon ja sosiaalipalvelujen vastaanottojen välillä muuttuu asiakkaiden kannalta nykyistä joustavammaksi.

– Päivitämme sairaala-alueen opastusta mahdollisimman pian vuodenvaihteen jälkeen. Osa poliklinikka-nimikkeistä saattaa näkyä opasteissa vielä jonkin aikaa, ennen kuin koko alueen opastus on uusittu. Pahoittelemme asiakkaille ja henkilökunnalle mahdollisesti koituvaa sekaannusta, sanoo Essoten terveyspalvelujen johtaja Jarmo J. Koski.

Loppuvuonna 2016 uusiin tiloihin muuttaneiden vastaanottojen nimikkeistöä on jo päivitetty ja loputkin muutokset tulevat asteittain käyttöön vuodenvaihteen jälkeen. Nimet päivitetään myös asiakkaille lähetettäviin kutsukirjeisiin sekä itseilmoittautumislaitteisiin.

Jarmo J. Koski
Terveyspalvelujen johtaja/Essote