Pääaulan remontin aloitus sulki sairaalan pääoven toukokuun lopulla. Remontin yhteydessä pääaulaa uudistetaan ja laajennetaan. Rakennustyöt alueella valmistuvat maaliskuussa 2019.

Pääoven sulkeminen lokakuun alkuun saakka on muuttanut niin asiakkaiden kuin henkilökunnankin liikkumista sairaala-alueella, koska iso osa sairaalaan tulevista ihmisistä kulkee remontin ajan väliaikaisena pääsisäänkäyntinä toimivan B-sisäänkäynnin kautta. Sairaalassa liikkumista on pyritty helpottamaan sekä opastein että opastushenkilökuntaa lisäämällä.

Voit katsoa videon sairaalaan saapumisesta täältä.

pääaula
Sairaalan pääsisäänkäynti kesäkuussa 2018.

Sairaalan rakentamisessa pyritään ottamaan kaikki asiakas- ja käyttäjäryhmät huomioon. Niinpä järjestimme tapaamisen pyöräparkkien suunnittelusta ja pyörällä liikkuvien käyttäjien huomioimisesta suunnittelussa. Keskusteluun osallistui aktiivipyöräilijä Rauni Auvinen ja Velo Saimaa ry:n Markku Pietilä sekä Esper-työryhmä.

Aluksi kävimme läpi tehdyt suunnitelmat sairaala-alueesta ja selvitykset henkilövirroista. Runsaan keskustelun ja kokemuksien vaihdon kautta saimme paljon eväitä suunnittelijoille vietäväksi, esimerkiksi tiedon pyöräilevien asiakkaiden vaatesäilytystarpeista. Tapaamisen lopuksi kävimme ”tarkastamassa” sairaalan piha-alueen pyöräilijän silmin.

Voimme todeta, että nyt on taas yksi kivi käännetty polulta kohti parempaa sairaalaa.

Helena 2Helena Merikoski, suunnittelukoordinaattori

PekkaPekka Ylönen, rakennuttajainsinööri