Voisiko asiakkaiden lempimusiikkia soittava DJ rentouttaa hammaslääkärin odotushuoneessa? Tai voisiko kiertävä iltasatuja lukeva sanataiteen ammattilainen helpottaa osastohoidossa olevien lasten ja heidän perheiden arkea ja ikävää? Millaisia tunteita herättää vuodepotilaalle esitetty henkilökohtainen tanssi- tai nukketeatteriesitys?

ArtEssote järjestää hankkeen starttitilaisuuden 17.1.2018 klo 12.30-15.30 Mikkelin keskussairaalan auditoriossa. Tilaisuudessa puhumassa sairaalaympäristössä ja potilaiden kanssa työskentelystä Essoten taideterapeutti Pirkko Hämäläinen sekä Sairaalaklovnit ry:n taiteellinen johtaja Kari Jagt sekä Tohtori Tango. Tilaisuus on kaikille avoin.

ArtEssote hanketta vetävät Esper-hankkeesta tutut taidekoordinaattorit Riitta Moisander ja Heidi Huovinen. Hankkeen toiminnallinen vaihe ajoittuu tammi-helmikuulle, mutta jo nyt sinulla on mahdollisuus päästä vaikuttamaan pilotin sisältöihin: mitä sinä haluaisit lähteä toteuttamaan sairaalaympäristössä tai potilastyössä. Lisää ArtEssotesta voit lukea täältä.

Hankkeen tiimoilta on avattu kaksi kyselyä, toinen niistä on taiteilijoille ja kulttuurialanammattilaisille tarkoitetun kartoituskyselyn. Siirry kyselyyn tästä.
Toinen kysely on tarkoitettu Essoten henkilökunnalle, jolla kartoitetaan missä ja millaista toimintaa he toivoisivat näkevän. Siirry kyselyyn tästä.
Vastausaikaa kyselyihin on 12.1.2018 asti.